خاطرات من و برنامه نویسی

یادگیری زبان های برنامه نویسی

 

42 عاملی که باعث افزایش قیمت وبلاگ یا سایت شما می شوند

 

نوشته شده توسط:--- شکوهمند

نامسایت یا وبلاگ مثلیک قطعه زمین خالی است. اماکل یک وبلاگیا سایت مثل مجموع زمین و ساختمانش است. حالا یکسری وبلاگها یا سایتها هستند که محبوبیتشان صرفا بخاطرکاراکتر و شخصیت منحصربفرد و استثنایی نویسنده آن سایت یا وبلاگاست، و نه تاپیک ها و محتوایش. خرید یا فروش ایننوع وبلاگها/سایتها بسیار مشکل و پیچیده است چراکه اگر پس از فروشش، نویسندهاولیه اش دیگر در ان وبلاگ/سایت همکاری نداشته باشد خوانندگانش را - یعنی مشتریانش را- از دست میدهد و آن سود مالی مورد نظر خریدار را نخواهد داشت.

در امریکا خریداران سایتها یا وبلاگها عوامل و فاکتورهای زیاد و متفاوتی را در نظر میگیرند. درین نوشتار42 نکته مهم توضیح داده میشوند. وبلاگها/سایتهای قدیمی تر - یعنیestablished ها- قیمت بیشتری دارند و در رتبه بندی گوگل - یعنی گوگل رنک- با ارزشترند و قیمت شان معمولا10-12برابر درامد ماهانه شان است..مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهی هایش) بفرض100$ استقیمتش بین 1000$ تا 1200$ است. ولی یک وبلاگ یا سایت تازه و جدیدکه فقط چند ماه از عمرش میگذرد و درامدی کمتر دارد قیمتش بین3-5برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهای پرخواننده و فعال حتیتا 15 برابر درامد ماهانه شانهم به فروش رفته اند. البتهدرآمد ماهانه همیشه ملاک نیست: بعضی از خریداران صرفا بخاطردیزاین و یا زیبایی طراحیقالبوبلاگها هم حاضرند پول خوبی به شما بپردازند و محتوای وبلاگ برایشان مهم نیست. (ضمنا منظور از BEST OFFERیعنی مزایده و بهترین پیشنهاد)... حال به این نکات مهم می پردازیم:

  • Domain Name: نام جالب یا منحصر بفرد بویژه اگر با محتوای وبلاگ هم هماهنگ باشد.
  • Date Blog Established: قدمت تاسیس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندی گوگل بسیار موثر است.
  • Google Page Rank : رتبه جهانی وبلاگ شما از یک تا 10 . ( پیج رنک هایاز هفت به بالابسیار کمیاب اند و سخت بدست می آیند و برای خریداران بسیار مهمند)
  • SEOMoz.org Page strength: قدرت یا ضعف وبلاگ /سایت شما در موتورهای جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل یا یاهو و غیره نام و ادرس شمانمایش و دیده میشود؟
  • Technorati Ranking: تعداد دفعاتی که یک منبع ، وبلاگ یا سایت شما را معرفی و لینک می دهد به دیگران.
  • Alexa Ranking: آنالیز ترافیک وبلاگ یا سایت
  • Yahoo/ Google Top Keyword Search Results:کدام کلید واژه ها در گوگل و یاهو بیشتر به وبلاگ یا سایت شما سرازیر و معرفی میشوند؟
  • Branding: ارزش و شهرت و محبوبیت نام وبلاگ/سایت شما.
  • Transferable Revenue from Ads:میزان درامد ماهانه وبلاگ/سایت شما همراه با جزییات قراردادهای مالی آن با صاحبان آگهی ها
  • Web Traffic Statistics:آمار میانگین روزانه/هفتگی/ماهانه و غیره بازدیدکنندگانتان.
  • Recent Traffic Spikes: دلایل و آماری از ترافیک های شلوغ و غیر منتظره بازدیدکنندگان از وبلاگ یا سایت شما بخاطر مثلا معرفی یا لینک به شما از سوی سایتهای معروفی چون Digg, Slashdot, Wired, Engadget, و غیره.
  • Consistent Return Traffic Levels:چه تعداد از بازدیدکنندگان تانمشتری و خواننده دایمی هستند؟
  • Feed and Feed Subscriber Statistics:میانگین آماری و چگونگی تعداد و کیفیت مشترکان دایمی وبلاگ /سایت شما از طریق فید (دریافت مثلا ایمیلی و غیره مطالب تان) و اینکه آیا فیدهای مطالب وبلاگ شماطبقه بندی شده هست یا نه؟
  • Unique Visitors Statistics( آمار ویزیتورهای جدید)
  • Market Specific Content Description:اینکه آیا محتوای وبلاگ/سایت شما برای تخصص یا صنعت یا مخاطبان مشخص و ویژه ای نوشته میشوند یا نه؟
  • Number of Posts/Articles: تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/سایت
  • Number of Comments: تعداد نظرات بازدیدکنندگانش
  • Demographics:چه نوع آدمهایی با چه میانگین سنی به وبلاگ/سایت شما مراجعه می کنند و ایا دایمی هستند و چرا (یعنی بدنبال چی هستند؟)
  • Google Inbound Links:آماری از لینکهایی که از سایر سایتها به وبلاگ شما داده میشود.
  • Incoming Link Sources:اینکه بیشتر لینکها به شما از کجاها و کدام سایتها می آید?
  • Inclusion in Blogging Networks and Social Bookmarking Networks:: ایا سایت/وبلاگ تان عضو شبکه های وبلاگی دیگری هم هست و آیا این عضویت هم قابل خرید برای خریدار هست یا نه?
  • Email Lists/Subscribers:ایا وبلاگ/سایت شما دارای اعضا و مشترکین ایمیلی هم هست یا نه؟ و ایا قابل خریدند یا نه?
  • Newsletters: آیا وبلاگ/سایت شما خبرنامه هم دارد؟. و آیا مشترکین آن خبرنامه هم قابل فروشند؟. هر چند وقت یکبار این خبرنامه منتشر میشه و محتوایش چیست؟
  • Forum Included:آیا اتاق گفتگو و چت روم هم در وبلاگ/سایتتان دارید؟. و آماری از آنها.
  • Press Coverage:آیا شده که سایر رسانه ها و خبرگزاریها از محتوای وبلاگ/سایت تان استفاده و به شما لینک داده باشند؟.
  • Events Associated With the Blog:آیا وبلاگ/سایت شما هر از چند گاهی مراسم و میتینگی هم برگزار می کند؟
  • Sponsorships: آیا وبلاگ/سایت تان مراسمی یا برنامه ای را تابحال اسپانسر کرده؟ و یا از طرف دیگران اسپانسر شده؟
  • Inventory of Assets:آیا دارایی های این وبلاگ/سایت ( یعنی مثلا کدهای ویژه، کپی رایت دیزاین قالب و غیره اش و یا هر سورس کد و چت روم وفتوبلاگ و تصاویر و نقاشی و شعرهایش مثلا ) قابل فروش و واگذاری هستند یا نه؟
  • Inventory of Intellectual Property:آیا لایسنس ها کپی رایت ها و خلاصه زحمات مادی-معنوی که برای این سایت/وبلاگ کشیده اید هم قابل فروشند؟ و شرایطشان چیست؟
  • Host Server Agreement Transferable: آیا قراردادهایتان با شرکتی که هوست (میزبان) سایتتان است هم قابل واگذاری به فروشنده هست؟.
  • Syndication Rights and Agreements:آیا مطالب و طرحهای وبلاگ/سایت شما در سایر رسانه ها و سایتها هم بازتکثیر میشوند و آیا این حق هم قابل فروش است و چگونه؟.
  • Your Participation After Sale:وضعیت ماندگاری یا ترک شما از وبلاگ بعد از فروش: اگر می مانید و همکاری می کنید شرایطتان چیست؟
  • On-site Content Used and Referenced by Off-Sites:آیا مثلا عکسها و طرحها و محتوای سایت یا وبلاگتان را بر روی وب سایتهای جداگانه ای قرار داده اید؟ اگر بله، وضعیت و قراردادهای آنهابعد از فروش وبلاگتان به چه صورت خواهد بود؟
  • Unique Content:آیا محتوای وبلاگ/سایتتان ساخته و پرداخته و محصول و تولید خودتانند یا اینکه فقط یکسری لینکهایی از سایر جاها و کپی - پیست هستند؟
  • Current State of the Blog:آیا مطالب تان به روز و تازه اند یا اینکه قدیمی و فقط هر از چندگاهی به روز میشوند؟
  • Posting Frequency:آیا روزهای بخصوصی مطالب جدید اضافه می کنید یا مثلاایا ویزیتورهایتان میدانند که شما چه روزهایی به روز می کنید؟..
  • Content Freshness:ایا مطالب شما جذاب و تازه اند و تا مدتها قابل خواندن اند یا اینکه قدیمی و از دور خارج شده؟
  • Competition:رقبای وبلاگ/سایت شما چه تیپ سایتها و ادمهایی اند و نحوه رقابت شما با انها و بلعکس چگونه است؟
  • Blog Authors:این وبلاگ/سایت شما چندتا نویسنده و مسئول داره و ایا اونها هم بعد از فروش به همکاریشان با سایت ادامه میدهند یا اینکه هرکدامشان برای کارهایشان یک قرارداد و کپی رایت جداگانه میخواهند؟
  • Non-competition Agreement:آیا فروشنده وبلاگ/سایت حاضر است کتبا امضا کرده و قول بدهد که بعد از فروش، هیچگونه سایت یا وبلاگ مشابهی را تا مثلا چند سال آینده در جایی دیگر نسازد و با خریدار جدید رقابت نکند ؟ یا نه؟
  • Use of Inventory After Sale:آیا خریدار میتواند و یا اجازه دارد که از سورس کدها، طرحها، شعرها، قالبها، برنامه ها و خلاصه تمام دارایی این سایت/وبلاگ مجانا استفاده کند یا اینکه باید حق اشتراک و غیرهجداگانه ای به شما (فروشنده) بپردازد؟
  • Blocks or Blacklists: این یعنی نوعیگواهی عدم سو پیشینه برای وبلاگ /سایت،یعنی مثلا آیا این وبلاگ قبلا از طرف رسانه یا سایتی بعنوان مزاحم و spam در لیست سیاه و ممنوعیت قرار گرفته یا نه؟ اگر بله، چگونه و تحت چه شرایطی از آن لیست سیاه خارج شده؟. .... منبع:Lorelle VanFossen blog... ترجمه:اکبر شیخ زاده (تورنتو)

منبع بچه مثبت: پی سی دانلود





 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات